با انواع مه پاش و کاربری هر یک از آنها آشنا شوید

زیرا در صورت وجود آب روی خاک و گیاهان، میعان انجام نمی شود. همچنین آب مصرفی این مهسازها باید تصفیه شده باشد زیرا ذرات معلق موجود در اب و یا آب با درجه سختی بالا باعث گرفتگی نازل ها و از کار افتادن سیستم مه پاش میشود. طرز کار مه پاش ها بر اساس سرمایش تبخیری است؛ سرمایش زمانی انجام می شود که آب در هوای گرم تبخیر می شود و به این علت که تبخیر یک فرآیند گرماگیر است ، باعث کاهش دما می شود. در سیستم های میست قطر ذرات آب تا 1000 میکرون هم می باشد در نتیجه این ذرات خیلی سریع تبخیر نشده و باعث خیسی روی سطح گیاه یا کف خواهند شد ولی در سیستم مه پاش گلخانه هدف خنک کردن فضا می باشد بدون اینکه ایجاد خیسی را داشته باشیم در دستگاه مه پاش باغی قطر ذرات آب تا 20 میکرون می باشد و به خاطر تبخیر سریع، سطح گیاه خیس نشده و از بسیاری از بیماری های قارچی جلوگیری می کند.
مه پاش چهار وجهی سبز

حائز اهمیت است بدانید که مهساز ۱۶۰۰۰ دکتر قشلاق علاوه بر تولید رطوبت سرد برای سم پاشی محیط هایی مانند گلخانه یا سالن های پرورش انواع قارچ نیز بکار می رود. حتی مکان و قسمتی که محصولاتی نظیر مه پاش پنکه ای باید قرار گیرد، از اهمیت برخوردار است البته این نوع از محصولات در قالب متحرک نیز طراحی می شوند. همچنین گلخانه های صنعتی نیز که با فضایی بزرگ جهت تولید انواع محصولات باغی و گل مورد استفاده قرار می گیرند، جهت آبرسانی از بالا و مرطوب نمودن محیط می توانند از این محصول بهره مند شوند. سیستم مهپاش یا مه پاش سرد مخصوصا جهت خنک سازی و تامین رطوبت گلخانه ها و یا سالن های پرورش دام و طیور که در تابستان با مشکل بزرگ رطوبت پایین و گرمای زیاد محیط مواجه می باشند کاربرد بیشتری یافته است زیرا رطوبت پایین و دمای بالا در این گونه محیط ها باعث کاهش شدید تولید محصول شده و مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد . این امر هم باعث تامین رطوبت شده و هم در اثر تبخیر آب اسپری شده ، دمای محیط کاهش می یابد . زیرا برای این که بتوان از فضا به درستی استفاده نمود و با حداقل امکانات بتوان بیشترین منفعت را کسب کرد، باید در طراحی، خلاقیت و مهندسی را همراه نمود.

همچنین به دلیل فشار بالا باید تمامی ادوات مورد استفاده مقاوم در برابر فشار بالا باشند، ازجمله شلنگ ها، نازل ها، پایه ه او… اساس کار سیستم مه پاش سرد بر اصل تولید ذرات بسیار ریز آب در حدود اندازه تقریبی بین 3 تا 20 میکرون ( بسته با نازل مه پاش مورد استفاده) با استفاده از نازل مهپاش و پخش آنها به طور یکنواخت در کل محیط می باشد که این ذرات به دلیل ریزی و سبکی فوق العاده و نسبت بالای سطح به حجم در هوا به صورت معلق در آمده و با جذب سریع گرمای موجود درفضا تبخیر می شوند و فضا را خنک کرده و رطوبت داخل فضا را افزایش می دهد، بدون اینکه هیچگونه اثری از خیسی بر روی سطح کف از خود باقی بگذارد. کارکرد این نازلها در فشارهای پایین و عدم نیاز به پمپ های فشار بالا که هزینه اجرای را بسیار پایین می آورد و در مکانهایی که آب از فشار خیلی کم برخوردار می باشد می توان با یک پمپ معمولی این نازلها را استفاده کرد. این حساسیت از آن جهت می باشد که در صورت چکه کردن حتی یک قطره آب از نازل ها در سالن مرغداری تلفات خواهیم داشت.

اما می توان گفت که محصولات خانگی با کمترین قیمت که حتی تصور آن برای مشتری بسیار شگفت انگیز است، ارائه می گردد. این سیستم که به اختصار به آن فوگر نیز گفته می شود، در فصل گرما با جذب گرمای محیط، باعث افزایش رطوبت و خنک شدن محیط اطرافش می شود و موجب لذت بردن ساکنان ملک و ویلا از فضای باز حتی در فصل گرما می باشد. این محصول باعث کاهش و از بین بردن بو خواهد شد. انواع مه پاش گلخانه علاوه بر آبیاری گیاهان و محصولات خانگی به عنوان یک خنک کننده هم عمل می کنند و می توانند دمای محیط گلخانه را در فصول مختلف سال افزایش و یا کاهش دهند. حتما شما هم انواع میوه های سردخانه ای و یا محصولات انباری مثل سیب را از بازار تهیه می فرمایید و صد درصد متوجه تفاوت های آنها شده اید به عنوان مثال گاهی سیبی را مشاهده می فرمایید که چندین ماه در سردخانه بوده است ولی با خوردن و در دست گرفتن آن احساس می کنید همین چند روز پیش از درخت چیده شده است و یا گاها سیبی را مشاهده میکنید که فقط یک ماه در سردخانه بوده ولی پژمرده و کهنه به نظر میرسد.

موتور های مد نظر دارای قدرت ۱ اسب بخار با دور ۳۰۰۰ دور در دقیقه می باشد . به طور مثال لوله هایی که در مسیرهای خاصی از سالن گلخانه یا مرغداری کشیده شده اند و در بخش های خاصی مجراهای خروجی قطرات مه مانند آب دارند. علاوه بر مرتفع نمودن رطوبت مورد نیاز برای محیط، استفاده از سیستم مه پاش گلخانه ای موجب پایین آمدن دمای محیط نیز می شود. با توجه به تحت فشار بودن سیستم لازم است تا پیستون داخلی نازل های مه پاش فقط در زمان وجود فشارباز شوند و نازل های عمل تولید مه را انجام دهند. این محصول با داشتن منبع تغذیه سیال و رابط شیلنگ متصل به پنکه در زمان چرخش پنکه، آب را در معرض خروج باد قرار داده و باد، آب را در فضا و به سمت جلو پیش می راند. همچنین قابل ذکر است برخی از سیستم های مه پاش گلخانه به صورت اتومات کار می کنند به طوری که در زمان های معینی شروع به کار می کنند و خاموش می شوند و همچنین میزان آبیاری و اندازه قطراتی که از نازل خارج می شود در برخی از این سیستم ها قابل تغییر است.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *