رطوبت ساز گلخانه ای

سیستم مه پاش

رطوبت ساز گلخانه ای مانند مه پاش صنعتی ، به سیستم انتقال گسترده ای در سراسر گلخانه یا فضای صنعتی دارد ، بنابراین پمپ مه پاش فشار بالا به انتقال آب در سراسر محیط کمک می کند و باعث می شود فشار نازل ها و در نتیجه اندازه قطرات آب پودر شده در همه نقاط یکسان باشد . در نتیجه تا حد زیادی از احتمال مسدود شدن سوراخهای نازلها در اثر تجمع املاح آب خود به خود جلوگیری میکند. از فواید استفاده از سیستم رطوبت رسان در دامداری هامی توان لحاظ نمود که شرایط اسایش دام فراهم شده و در نتیجه ان تولید شیر روزانه و وزن دام ها و همچنین بهبود باروری را به همراه خواهد داشت. اساس کار سیستم مه پاش سرد بر اصل تولید ذرات بسیار ریز آب در حدود اندازه تقریبی بین 3 تا 20 میکرون ( بسته با نازل مه پاش مورد استفاده) با استفاده از نازل مه پاش و پخش آنها به طور یکنواخت در کل محیط می باشد که این ذرات به دلیل ریزی و سبکی فوق العاده و نسبت بالای سطح به حجم در هوا به صورت معلق در آمده و با جذب سریع گرمای موجود درفضا تبخیر می شوند و فضا را خنک کرده و رطوبت داخل فضا را افزایش می دهد، بدون اینکه هیچگونه اثری از خیسی بر روی سطح کف از خود باقی بگذارد.

با توجه به اینکه علاوه برتولید رطوب از این سیستم برای ضد عفونی کردن نیز استفاده می شود بر روی گاری یک تانکر ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتری نیز نصب می شود. این حساسیت از آن جهت می باشد که در صورت چکه کردن حتی یک قطره آب از نازل ها در سالن مرغداری تلفات خواهیم داشت. علاوه بر این سیستم مه ساز صنعتی برای کاهش احتمال خرابی دستگاه های مکانیکی ضروری است. علاوه بر گلخانه ها از سیستم های رطوبت ساز و مه پاش در مراکز دامداری ها و طیور، رستوران ها، تالار ها، مراکز خرید و … یکی از مهم ترین قطعات سیستم مه پاش رستورانی نازل های سیستم می باشد. یکی دیگر از تجهیزات مه ساز صنعتی شیلنگ تحت فشار است که در خرید آن باید به این نکته توجه داشته باشید که شلنگی را انتخاب و خریداری نمایید که قادر باشد فشار بسیار بالایی را تحمل کند. یکی از روش های آبیاری قطره ای، سیستم مه پاش گلخانه می باشد. اول آنکه با این کار ذرات معلق در آب که موجب گرفتگی نازل های مه پاش می شوند را حذف می کند.

 

کاهش یا حذف بیماری های ناشی از استرس گرمایی. به دلیل اهمیت تنظیم رطوبت و دما استفاده از مه پاش برای افزایش کارایی و برداشت محصول بیشتر به خصوص در مناطق گرمسیری بسیار حائز اهمیت است. تاثیر خنک کنندگی سیستم مه پاش به مرطوب بودن محیط و تغییرات جوی محیطی هوا بستگی دارد که در دمای محیطی بالا تر از 80 درجه و پایین بودن رطوبت کمتر از 50% اثر بخشی خوبی دارد و زمانی که دمای اطراف به صورت ثابت است وهوای آزاد را فوراٌ سرد می نماید بدون اینکه تاثیر منفی در میزان رطوبت هوا رخ دهد. استفاده از سیستم های مه پاش که هزینه کمی در بر دارند می تواند با تامین رطوبت کافی دمای این مکان ها را در حد مور نیاز نگه دارد. میانگین ذرات خروجی از سیستم های تهویه در سیلیس کوبی های درجه 1 (سیلیس کوبی ها با سیلیس آزاد بالای 95%) 43 تا mgm-3 131 بوده و در سیلیس کوبی های درجه 2 ( سیلیس کوبی ها با سیلیس آزاد بالای 85 %) 64 تا mgm-3 127 بوده که کمتر از حد مجازاستاندارد توصیه شده سازمان محیط زیست کشورمی باشد. نمونه برداری بر مبنای توزیع اندازه ذرات نیز با استفاده از کاسکیدآبشاری صورت گرفت.

خانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *